SediJava
​آدرس
زیر آسمان آبی بر روی زمین طلایی
با من در ارتباط باشید
​sedi@sedijava.ir
Yoga online

درباره یوگا

ابزاری برای آشکار کردن خود
ریشه سانسکریت یوگا yuj به معنای «یوغ» ، به معنی «بستن» ، یا «پیوستن به هم» است. همچنین بیانگر «اتحاد» یا «یکپارچگی» است. یوگا در عمیق ترین سطوح معنوی خود به ما این امکان را می‌دهد که خود و ذات واقعی وجودمان را آشکار کنیم. به عبارتی، ابزاری است که به وسیله آن می فهمیم هیچ جدایی بین هیچ کسی و هیچ چیزی وجود ندارد. همه چیز یکی است. طبق یوگا شیکا اوپانیشاد: «به راستی ، هیچ فضیلتی بزرگتر از یوگا ، هیچ خیری بزرگتر از یوگا ، و هیچ ظرافتی بزرگتر از یوگا وجود ندارد. هیچ چیز بزرگتر از یوگا نیست. »

تعریف یوگا به جامع و کامل چالش است.جنبه ها، لایه ها، شاخه ها و تفاوت های ظریف، متمایز و گسترده ای در گستردگی یوگا وجود دارد که ارائه تعریفی واحد برای آن محدودیت ایجاد می کند.

و با این حال، جوهر واقعی یوگا در عبور از تمام محدودیت ها است. یوگا علم و فلسفه‌ای تجربی است که هدف آن درک مهمترین سوالات زندگی است.

هنر، علم و فلسفه
یوگی مدرن B.K.S. Iyengar یوگا را اینگونه توصیف می کند:

«یوگا یک هنر ، یک علم و یک فلسفه است. یوگا زندگی انسان را در هر سطح جسمی ، روحی و معنوی را شامل می‌شود. یوگا یک روش عملی برای زندگی هدفمند، مفید و نجیبانه است.

همانطور که عسل از هر قسمت از لانه زنبوری شیرین است، یوگا نیز شیرین است. 

زندگی به سبک یوگا این امکان را فراهم می‌کند تا هر قسمت از سیستم انسانی با ذات خود، یعنی همان بیننده آگاه درون سازگار شود.

یوگا به تنهایی فرد را قادر می سازد تا جهان درون و پیرامون خود را درک و تجربه کند، لذت الهی همه آفرینش ها را لمس کند و سپس آن شهد ثروت و سعادت الهی را با همنوعان خود تقسیم کند. »

چهار دسته یوگا
استفان کوپ، نویسنده کتاب یوگا و تلاش برای خود واقعی، تعاریف یوگا را به چهار دسته تقسیم می کند:

یوگا به معنای اتحادی عرفانی. از این منظر، یوگا به طور گسترده در مورد هر سنت یا شخصی که به دنبال اتحاد با مطلق فراتر از شعور شخصی است، صدق می کند. بنابراین، یوگا فقط به مقدسین یا یوگی ها در هند محدود نمی شود، بلکه به همان اندازه  به سایر سنت های قابل تأمل - اعم از عرفای بودایی، جائین، تائو، صوفی، مسیحی یا یهودی- و هر کسی که قصد درآمیختن با مفاهیم الهی را دارد، قابل تعمیم است. از این منظر، سنت جان صلیب به همان اندازه سوامی شیواناندا یوگی خواهد بود. در اینجا، یوگا به معای تحقق اتحاد عرفانی و آگاهی از یگانگی است.
یوگا عبارتی برای بیان یک سبک زندگی معنوی. در اینجا، یوگا به یک سبک معنوی خاص اشاره دارد که ریشه در هند دارد و از اوایل سال 1800 قبل از میلاد شکل گرفته است. کاوش های اخیر باستان شناسی در دره رود سند، تصاویر افرادی را در موقعیت هایی کشف کرده است که حتی امروز نیز می توانند به عنوان آسانای یوگا شناخته شوند. در این دسته افراد به شیوه ای تجربی و عملی به یوگا نزدیک می شوند، که اغلب شامل انصراف و نظم و انضباط دقیق است.
شاخه‌های خاص یوگا. مانند کارما یوگا، باکتی یوگا و ...
یوگای کلاسیک. وقتی که بسیاری ازافراد در مورد یوگا صحبت می کنند، به طور خاص به سیستم جامع یوگا اشاره می کنند که در Patanjali’s Yoga Sutras (سوتره‌های پاتانجلی) بنا گذاشته شده است.

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش