SediJava
​آدرس
زیر آسمان آبی بر روی زمین طلایی
با من در ارتباط باشید
​sedi@sedijava.ir
Yoga online

پرانایاما

پرانایاما چیست؟
پرانایاما به تمرینات تنفسی اشاره دارد که موانع جسمی و روحی بدن را پاک می کند تا نفس را آزاد کند و جریان پرانا - انرژی زندگی- را آزاد کند. تمرین منظم و مداوم پرانایاما می تواند کل بدن را شارژ کند! (اکهارت ایستر)
روشی که ما حرکت می کنیم ، فکر می کنیم ، عمل می کنیم و به ویژه تنفس می کنیم به جریان و نشاط پرانا کمک می کند - انرژی جهانی که از طریق ما و همه چیز در اطراف ما عبور می کند.

چرا تنفس تا این حد مهم است؟
تنفس اولین و آخرین کاری است که ما در زندگی خود انجام می دهیم. تنها رفتار ثابتی که در همه ما وجود دارد. بدون نفس زندگی وجود ندارد!

عوامل استرس زا، تنش ها و عادات جسمی روزانه می توانند موانع جسمی و انرژیکی در بدن ما ایجاد کنند. حتی بدون اینکه به نفس توجه کنیم تحت تاثیر این عوامل تنفس ما می تواند به تدریج کم عمق یا کم رنگ شود و لذا الگوهای تنفسی ناخودآگاهی را ایجاد کنیم که جریان نفس و پرانا را در بدن محدود می کند.

هنگامی که از طریق پرانایاما (تمرینات تنفسی) بر روی جاری کردن نفس  کار می کنیم، در واقع داریم اجازه دهیم انرژی زندگی از طریق بدن جریان یابد.  اثر ایرن جریان انرژی ، آرامش و بهبودی بدن است که اجازه می دهد همه چیز در جای خود قرار گیرد. در واقع به معنای واقعی کلمه تمرینات پرانایاما باعث افزایش و تعادل انرژی زندگی در سیستم بدن می شود.

مزایای پرانایاما
فقط می شود دوباره گفت با تمرین منظم و مداوم پرانایاما، می توان کل بدن را شارژ کرد!

در سطح فیزیکی با استفاده از تکنیک های پرانایاما می توانیم از طیف وسیعی از اندام های تنفسی خود استفاده و آنها را تقویت کنیم. اغلب ما قسمتهای پایین، میانی و فوقانی اندام تنفسی خود (شش‌ها) را در تمرینات پرانایاما  کشف می کنیم و دم، حبس و بازدم را تنظیم می کنیم.

یک تمرین منظم پرانایاما می تواند سیستم پاراسمپاتیک را تحریک کند، و ابزاری باشد برای کاهش تحریک بیش از حد بدن در وضعیت جنگ و گریز (سمپاتیک) که در برابر استرس و فشار بدن را آماده رویارویی با محیط می‌کند.

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش